Search
Close this search box.

Obóz kondycyjno – szkoleniowy w Bieszczadach

W dniach 22-24.05.24 r. uczniowie klasy 2g LO Straż Graniczna pod kierownictwem p. Andrzeja Ziobrowskiego wraz opiekunami p. Olgą Kopała oraz p. Arturem Nowakiem uczestniczyli w obozie kondycyjno -szkoleniowym w Bieszczadach. Pierwszego dnia wyprawy uczniowie uczestniczyli w patrolu rozpoznawczym Połoniny Wetlińskiej- schron Turystyczny BdPN „Chatka Puchatka”. Jest on najwyżej położonym schroniskiem oraz obiekt noclegowy w Bieszczadach, niegdyś nazywany „Tawerną”. Położony na wysokości 1228 m n.p.m. Drugiego dnia po porannej zaprawie (5.45) I zjedzonym obfitym śniadaniu uczniowie SG ponownie wybrali się na bieszczadzkie szlaki tym razem na patrol rozpoznawczy na Tarnicę- należący do Korony Gór Polskich. Niestety warunki atmosferyczne nie pozwoliły nam zdobyć najwyższego szczytu polskich Bieszczadów. W drodze powrotnej udaliśmy do Mucznego, gdzie podziwialiśmy pokazową zagrodę Żubrów. Trzeci dzień rozpoczęliśmy od zaprawy porannej, następnie po śniadaniu, spakowani wyruszyliśmy w drogę powrotną do Dąbrowy, zatrzymując się nad Zaporą Solińską. Znajduje się ona na wysokości około 446 metrów n.p.m. Dzięki niej powstało sztuczne jezioro – Zalew Soliński, zwany Bieszczadzkim Morzem. Zmęczeni, ale zadowoleni zakończyliśmy obóz kondycyjny- Bieszczady 2024. Mamy nadzieję, że każdy, bez wyjątków, będzie miło wspomniał ten wspólnie spędzony czas.