Search
Close this search box.

Projekt: „Zdobywamy Koronę Gór Polskich”

Mogielnica – Turbacz – Lubomir 10 – 11.09.2024 r. uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Dąbrowie Tarnowskiej wraz z opiekunami p. Olgą Kopałą oraz p. Arkadiuszem Chwałkiem, tak jak obiecali na ostatniej wyprawie, zorganizowali kolejną wycieczkę projektu „Zdobywamy Koronę Gór Polskich” Tym razem wspinaliśmy się na Mogielicę, Turbacz oraz Lubomir. Pierwszego dnia wyszliśmy na Mogielicę, która jest najwyższym wzniesieniem Beskidu Wyspowego, dzięki czemu trafiła do zacnego grona KGP. Na szczycie czekała na nas metalowa wieża widokowa. Po zejściu z szczyty KGP, wyruszyliśmy na Turbacz, który jest szalenie miłym gorczańskim gospodarzem. Według większości źródeł, szczyt Turbacza ma 1310 m. Na szczycie odnajdziecie obelisk, żelazny krzyż, jest tablica informacyjna. Następnie udaliśmy się do schroniska, gdzie po pysznej obiadokolacji, udaliśmy się na wyczekiwany odpoczynek. Na drugi dzień po śniadaniu, pełni energii zeszliśmy z góry, po czym wyruszyliśmy zdobywać nasz ostatni szczyt wyprawy czyli Lubomir. Wybraliśmy najkrótszy wariant spaceru na szczyt czyli Przełęcz Jaworzyce. Towarzyszyła nam ścieżka dydaktyczna „Wielcy astronomowie znani i mniej znani”. Trasę 32 km pokonaliśmy w dwa dni, zdobywając trzy szczyty, a fakt zdobycia potwierdziliśmy pieczątkami. Dziękujemy, że jesteście z nami na szlaku.