

Nauczyciele I LO szkolą się DLA WAS!
Szkolenia realizowane były w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”.
Panie Anna Bugajska i Anna Węc wzięły udział w 6-dniowym szkoleniu „The Best Digital Tools for Language Teachers” w Nicei / Francja, zorganizowanym przez Europass Teacher Academy. Zapoznały się z najnowszymi trendami w metodyce nauczania języków obcych, poznały aplikacje i narzędzia cyfrowe służące rozwijaniu wszystkich sprawności językowych i wspomagające proces uczenia się oraz sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji zarówno w trakcie lekcji, jak i przygotowywania się do nich. Oprócz bogatych treści merytorycznych, bardzo cennym elementem szkolenia była możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami – nauczycielami języków obcych z Hiszpanii, Austrii, Litwy, Łotwy i Czech.
Pani Barbara Golemo wzięła udział w kursie ,,Nauka oparta na projektach (PBL) w muzeach i obiektach dziedzictwa kulturowego” w Rzymie / Włochy, podczas którego dowiedziała się jak budować i wdrażać strategie PBL w klasie, a także jak włączać działania i informacje z muzeum i obiektów dziedzictwa kulturowego do tych projektów, aby zachęcić uczniów do pracy zespołowej, kreatywnego uczenia się i uczenia się opartego na dociekaniach. Zapoznała się również ze sposobem organizowania angażujących i immersyjnych wizyt kulturalnych poprzez PBL.
Pani Magdalena Bobro wzięła udział w szkoleniu PBL („Project-Based Learning (PBL): Make Students’ Learning Real and Effective!”) w Walencji / Hiszpania. Treści szkolenia obejmowały poznanie stosowania metod krytycznego myślenia, autonomii działań edukacyjnych i współpracy, jak również wyposażenie uczniów w wiedzę i umiejętność korzystania w życiu z kompetencji XXI wieku (rozwiązywanie problemów i krytyczne myślenie, współpraca w grupach i przywództwo poprzez wywierania wpływu, umiejętność adaptacji do nowych warunków, inicjatywa i przedsiębiorczość, skuteczna komunikacja, ocena i analiza informacji, ciekawość świata i wyobraźnia). Model nauczania PBL to sposób, by zaszczepić wśród uczniów idee nauki przez całe życie.
Pan Michał Borsa uczestniczył w szkoleniu Erasmus w Dublinie / Irlandia. Szkolenie dotyczyło wykorzystania aplikacji opartych na sztucznej inteligencji w pracy nauczyciela. Podczas warsztatów poznał różnorodne narzędzia AI wspierające proces nauczania, takie jak generatory treści edukacyjnych, systemy oceny i personalizowane metody nauczania. Szkolenie było bardzo praktyczne i inspirujące, pokazując, jak nowoczesne technologie mogą zwiększyć efektywność pracy nauczyciela i zaangażowanie uczniów. Zdobyte umiejętności zamierza wdrożyć w codziennej pracy, aby wzbogacić zajęcia i dostosować je do potrzeb współczesnych uczniów. Szkolenie pozwoliło spojrzeć na nauczanie z zupełnie nowej perspektywy, co będzie miało realny wpływ na jakość pracy dydaktycznej.
Panie Jolanta Borsa i Izabela Jaroń-Romanowska wzięły udział w szkoleniu „Strategie łagodzenia stresu i dobrego samopoczucia dla nauczycieli”, które odbyło się na Teneryfie / Hiszpania. Zakres szkolenia obejmował: opanowanie podstawowych pojęć z zakresu fizjologii i psychologii (np. stres, dobre samopoczucie, wypalenie zawodowe), zrozumienie przyczyny reakcji stresowej i skutki stresu na ciało i umysł, odkrycie ośmiu wymiarów dobrego samopoczucia. Kurs uwzględniał również proste ćwiczenia relaksacyjne i poprawiające samopoczucie, wykorzystując uważność, jogę i psychologię pozytywną, uczył jak zarządzać własnym samopoczuciem, miał na celu złagodzić stres i niepokój na co dzień dzięki praktycznym wskazówkom i narzędziom, poprawić sen i odżywianie dzięki prostym wskazówkom i niewielkim zmianom w stylu życia. Kurs wskazywał również podstawowe strategie zapobiegania wypaleniu zawodowemu.
Pan Leszek Lechowicz wziął udział w szkoleniu „Environmental Changes for Sustainable Schools” („Zmiany środowiskowe dla szkół zrównoważonych”) w Walencji / Hiszpania. Kurs pomógł zdobyć holistyczną i systemową perspektywę w stosunku do edukacyjnej rzeczywistości, zrozumieć jak można wspierać kreatywność i społeczną i odpowiedzialności za środowisko naturalne w kontekście wszelkich codziennych decyzji i działań jako ludzi w szkołach, zapoznać się z zasobami niezbędnymi do komunikacji bez przemocy, wspólnego przywództwa i spójności grupy, wprowadzić myślenie ekologiczne do naszego sposobu myślenia i planowania edukacyjnego, w procesie ułatwiania przejścia do edukacji w zakresie wartości i poprawy jakość naszego wewnętrznego dobrostanu, dobrostanu naszej społeczności i dobrostanu planety dla obecnego i przyszłych pokoleń.
Zdobywanie wiedzy, by dzielić się nią z innymi to wartość dodana tych szkoleń! Inwestycja w człowieka, by wyposażyć go w wiedzę, jest zawsze inwestycją „in plus”









